18 lipca 2016 r. Poczta Polska wprowadziła do obiegu znaczek pocztowy o nominale 5 zł, emisji „Polskie produkty regionalne - miód kurpiowski”. Autorem projektu jest artysta plastyk Agnieszka Sancewicz. Znaczek wykonano na papierze fluorescencyjnym, techniką offsetową w połączeniu z suchym tłoczeniem.
Wraz ze znaczkiem ukazała się również koperta FDC (il. 1), którą stemplowano stemplem okolicznościowym FDC (il. 2). Ich projekty wykonała również Agnieszka Sancewicz.
Il. 1
|
Podczas produkcji kopert FDC, prawdopodobnie wskutek błędu pracownika poczty, część kopert została ostemplowana niewłaściwym datownikiem: zamiast roku 2016, pojawił się w dacie rok 2015. Niewielka część błędnie opieczętowanych kopert została udostępniona w obrocie pocztowym (Il. 3). Reszta błędnie ostemplowanego nakładu została przerobiona na „koperty promocyjne”, poprzez zamazanie czarnym mazakiem cyfry „6” w stemplu oraz dołożeniu dodatkowej pieczęci o treści „Koperta promocyjna” umieszczonej w ramce (Il. 4). Treść tego dodatkowego stempla została wykonana tym samym rodzajem czcionki, co treści na znaczku, kopercie oraz stemplu FDC.
Il. 3
|